Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
82 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Klient sklepu internetowego odsyła zakup po pół roku od jego otrzymania. Termin na zwrot wg regulaminu to 14 dni.

Jakie obowiązki spoczywają na sprzedawcy w tej sytuacji?

 Na kim spoczywa obowiązek pokrycia kosztów przesyłki zwrotnej?

Przez ile czasu musimy ten towar przechowywać jeżeli klient nie pojawi się po jego odbiór?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.4k)
Dzień dobry,

Tutaj najlepiej wyjaśnić z klientem, dlaczego dokonał zwrotu. Być może zwrot wiązał się z chęcią złożenia reklamacji. W takim przypadku klient powinien wyjaśnić dlaczego reklamuje produkt i jakie żądania kieruje.

Jeżeli natomiast klient wskaże wyraźnie, że odesłał produkt w ramach odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, to rzeczywiście takie prawo mu nie przysługuje, ze względu na upływ terminu, chyba że klient nie został odpowiednio poinformowany o tym prawie przy dokonywaniu zakupu. W takim przypadku klient powinien ponieść koszty przesyłki zwrotnej. Powinni Państwo przechowywać produkt tak, długo aż klient nie zgłosi się po jego odbiór lub nie uiści kosztów odesłania produktu. Jeżeli z powodu przechowywania produktu ponieśli Państwo koszty, mogą Państwo żądać ich zwrotu od klienta, ale jedynie w rzeczywiście poniesionej wysokości.

Pozdrawiamy

313 pytań

318 odpowiedzi

54 komentarzy

631 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



...