Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
52 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Towar został wysłany do Odbiorcy na palecie i odpowiednio zabezpieczony (taśma bandująca, nóżki przedmiotu przybite gwoźdźmi do palety). Został też owinięty bezbarwną taśmą stretch tak, że widać było przez nią co to za przedmiot. Oznaczony taśmą "ostrożnie nie rzucać". Przesyłka dotarła do Odbiorcy, a ten przyjął ją bez zastrzeżeń. Z informacji otrzymanych od Odbiorcy okazało się, że po rozpakowaniu przedmiot jest uszkodzony (pozaginane ranty, zerwane nity). Otrzymaliśmy na maila zdjęcia oraz wypełniony protokół szkody. Okazało się, że firma kurierska uszkodziła towar. Odbiorca rozpoczął spór allegro, w międzyczasie wysyłając propozycję rekompensaty finansowej. Zaproponowaliśmy niższą rekompensatę lub wymianę towaru na nowy (ale z podanym czasem oczekiwania). Odbiorca zgodził się na drugą opcję pisemnie (mailowo), po czym zaraz się z niej wycofał. Teraz domaga się natychmiastowej wymiany towaru, a od dnia akceptacji terminu, minęło 5 dni kalendarzowych.  Jakie obowiązują nas terminy w takim przypadku?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.4k)
Dzień dobry,

Zgodnie z przepisami dotyczącymi odpowiedzialności z tytułu rękojmi kupującemu przysługuje żądanie obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy wówczas, gdy sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi rzeczy w sposób „niezwłoczny i bez nadmiernych niedogodności”. Przez „niezwłoczny” często rozumie się termin 14-dniowy, jednak zasadniczo jest to kwestia indywidualna, zależąca od możliwości sprzedawcy, charakteru rzeczy i jej dostępności.

Pozdrawiamy

313 pytań

318 odpowiedzi

54 komentarzy

631 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



...