Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
103 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam,

jesteśmy Państwa Klientem, mamy problem z reklamacja produktu.

Klient zakupił towar na sklepie internetowym. Meble dostarczane w postaci zmontowanej, na palecie. Przy odbiorze Klient zauważył uszkodzenie towaru i spisał protokół z kurierem. Po rozpakowaniu stwierdzono, że uszkodzenie jest minimalne, małe wyłupanie płyty na samym dole, całkowicie niewidoczne po ustawieniu mebla. Ponieważ reklamacja uszkodzenia w firmie przewozowej trawa bardzo długo, i nie wiadomo jaki będzie jej finał zaproponowaliśmy Klientowi obniżenie ceny komody o 5% ze względu na to, że wada jest estetyczna i nie ma wpływu na funkcjonalność. Wymiana natomiast uszkodzonego elementu może być uciążliwa i generować nadmierne koszty. Trzeba wysłać serwis reklamacyjny z fabryki, rozmontować całą komodę i zmontować ją na nowo. Klient nie zgodził sięe na obniżenie ceny o 5%. Zażądał 500 zł rabatu lub wymianę komody na nową. Wartość komody to 2100 zł. Według nas to żądanie jest wygórowane a wada jest nieistotna.

W jaki sposób możemy wybrnąć z tej sytuacji? Czy możemy odrzucuć żądanie Klienta jako wygórowane i pozostać przy stanowisku że proponujemy 5%? Czy możemy odrzucić jego reklamację do czasu rozpatrzenia jej przez firmę przewozową? Ewentualnie, po konsultacji z producentem zaproponować wymianęe elementu na nowy (a nie całej komody)?

Z poważaniem

Karolina Jasnowska

www.meblodom.com.pl

MEBLO-DOM

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Dzień dobry,

Jeżeli chodzi o żądanie wymiany, to rzeczywiście mają Państwo prawo zaproponować klientowi naprawę mebla (tuta: wymianę części) i będzie to wiążące dla klienta. Z tego też powodu byłoby po najlepsze rozwiązanie. Ponieważ klient zaproponował alternatywne żądania, mogą Państwo wybrać jedno z nich i do niego się odnieść.

Jeżeli chodzi o spór co do właściwego stopnia obniżenia ceny, to klient może w ostateczności wnieść pozew o zapłatę różnicy i wtedy sąd będzie weryfikować, o jaką kwotę zmniejszyła się wartość produktu.

Pozdrawiamy

319 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...