Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
2.5k wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika (160)

I. Jak wygląda sytuacja i jaka jest podstawa prawna?

Klient zakupił i opłacił towar na Allegro, jednak go nie odebrał. Poczta Polska powiadomiła dwukrotnie poprzez awizo o przesyłce.

Poczta polska pobiera opłatę za dostarczenie zwrotu i teraz co w przypadku:

1. Klient się nie odzywa. Nie reaguje na emaile. Wyśle mu ponaglenie z potwierdzeniem. Poinformuje o możliwych kosztach magazynowania. Czy mogę go obciążyć kosztami zwrotu i ponaglenia? 

2. Klient chce ponownej wysyłki, ale nie chce zapłacić za dostarczenie zwrotu do mnie. Co w wtedy?

3. Klient chce odstąpić od umowy, ale tak jak wyżej nie chce zapłacić za dostarczenie zwrotu do mnie.

II. Czy podobnie wygląda sytuacja, jeżeli klient podał zły adres?

1. Klient podał zły adres, ale przesyłkę ktoś odebrał

2. Klient podał zły adres, ale przesyłka wróciła.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.5k)
Dzień dobry,

Odpowiadając na pytania:

I.

1. Można wezwać klienta do zwrotu kosztów przesyłki oraz ewentualnej przesyłki zwrotnej. W razie braku odpowiedzi ze strony klienta, pozostaje droga sądowa. Jeżeli chodzi o koszty magazynowania, można żądać od klienta zwrotu rzeczywiście poniesionych kosztów.

2. Tutaj można uzależnić ponowną wysyłkę od wcześniejszej zapłaty kosztów przesyłki zwrotnej oraz ponownej wysyłki.

3. Należy wezwać klienta do zapłaty kosztów zwrotu (np. mailowo) w krótkim terminie np. 2 dni i w razie braku zapłaty poinformować o potrąceniu tych kosztów z kwotą do zwrotu (również np. w formie mailowej).

II.

1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć produkt na adres podany przez klienta, mogą więc Państwo argumentować, że Państwo wykonali obowiązki z umowy. Należy jednak zweryfikować czy osoba, która odebrała przesyłkę była upoważniona do odbioru. W przeciwnym razie, jeżeli klient jest konsumentem, odpowiadają Państwo wobec niego za nieprawidłowe działanie kuriera.

2. Klient powinien Państwu zwrócić koszty przesyłki zwrotnej oraz ponieść koszty ewentualnej ponownej wysyłki.

W razie dalszych pytań, uprzejmie proszę o kontakt bezpośrednio na adres: prawnik@prokonsumencki.pl.

Pozdrawiamy
komentarz przez użytkownika (160)
AD. II 1.
Jak zweryfikować czy osoba, która odebrała przesyłkę była upoważniona do odbioru?

Kurier/listonosz wydaje przesyłkę osobie przebywającej pod danym adresem więc automatycznie każdy przebywający pod tym adresem jest osobą upoważnioną.
komentarz przez użytkownika (100)
Jak należy wycenić koszty magazynowania? Czy istnieje przepis prawny, który jasno to określa?

317 pytań

321 odpowiedzi

55 komentarzy

650 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...