Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
140 wizyt
pytanie zadane w Ustawa konsumencka przez użytkownika
Witam,

czy mogę w regulaminie wprowadzić taki zapis,że w sytuacji kiedy klient nie odbierze zamówionego towaru za pobraniem a towar do nas wróci,naliczane jest np. 5zł od każdego dnia przechowywania tego towaru ?

Klient oczywiście w sytuacji gdy towar do nas wróci jest o tym informowany listem poleconym.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.2k)
Szanowna Pani,

może Pani obciążyć Klienta kosztami przechowywania towaru, jednakże muszą one odpowiadać rzeczywistym kosztom. Nie może Pani z góry określić jednej kwoty za przechowywanie dla wszystkich produktów, ponieważ zapis ten może zostać uznany za klauzulę niedozwoloną. Kwota ta powinna być ustalana indywidualnie, chociażby ze względu na gabaryty produktów, które ma Pani w swojej ofercie.

Wobec powyższego sugeruję, aby nie umieszczała Pani w swoim regulaminie takiego zapisu.

Mogę zaproponować Pani natomiast takie rozwiązanie: proszę w piśmie wzywającym do wykonania umowy zastrzec, iż w przypadku braku spełnienia zobowiązania, zastrzega Pani sobie obarczenie Kupującego kosztami przechowania towaru w kwocie ........ za jeden dzień. Radzę jednak, aby przed ustaleniem kwoty za magazynowanie, zapoznała się Pani wcześniej z cenami rynkowymi takich usług.

327 pytań

332 odpowiedzi

57 komentarzy

686 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...