Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
96 wizyt
pytanie zadane w Klauzule niedozwolone przez użytkownika
Witam - w swoim sklepie nie stosuję tzw. opcji "za popraniem" - w związku z tym formy płtności to płatność elektroniczna (PayU, PayPal) i przedpłata nakonto bankowe. Z tym wiąże się pytanie - czy istnieje jakaś granica czasowa po której, zgodnie z prawem mogę anulować nieopłacone zamówienie i zarezerwowany towar przeznaczyć ponownie do sprzedaży. Nie chodzi mi oczywiście o zamówienia potwierdzone przez klientów i ich wyjaśnieniem zwłoki w opłacie, ale o takie zamówienia, w których brak jest jakiegokolwiek kontaktu z klientem zamawiającym.
Pozdrawiam
Krzysztof Kamieński

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Dzień dobry,

W regulaminie sklepu powinien być określony termin na opłacenie zamówienia. Po bezskutecznym upływie tego terminu należy wezwać klienta do zapłaty (np. mailowo) i wyznaczyć mu nowy termin z zastrzeżeniem, że w razie bezskutecznego upływu tego nowego terminu sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy. Dopiero jeżeli nie zapłaci w tym terminie, można w następnej wiadomości odstąpić od umowy.

Pozdrawiamy

319 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...