Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
245 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Klient kupił na allegro zabawkę (czajnik dla dzieci). Kilka dni po otrzymaniu przesylki zareklamował zabawkę, cytuję: w czajniku nie ma przykrywki. Dodam, że oryginalne opakowanie zabawki jest przeźroczyste i nie da się nie zauważyć przy pakowaniu braku tej pokrywki. Jestem pewny, że czajnik był kompletny, dobrze pamiętam tę zabawkę (mam ich raptem kilka i sprzedał się drugi egzemplarz). Pokrywka jest też przymocowana do czajnika (jak w prawdziwym czajniku elektrycznym), co uniemożliwia jej wypadnięcie. Podejrzewam, że klient uszkodził zabawkę, a teraz ją reklamuje. Czy mam jakąś możliwość obrony przed nieuczciwym klientem? Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Mogę nie uznać reklamacji? Czy, jeśli klient zdecyduje się na odstąpienie od umowy bez podaia przyczyny, mogę zwrócić mu kwotę pomniejszą w związku ze zniszczeniem zabawki? Jak obliczyć kwotę zmniejszenia (dla mnie zabawka będzie już bezwartościowa)?

Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24.1k)
Dzień dobry,

1. Jeżeli klient jest konsumetem, w pierwszym roku od odtrzymania produktu obowiązuje domniemanie, że jeżeli produkt ma wadę, to wada tkwiła w produkcie w momencie wydaniago go klientowi. W takim przypadku aby nie uznać reklamacji musieliby Państwo wykazać, że to klient uszkodził ptodukt, np. poprzez monitoring pakowania produktów..

2. W przypadku odstapienia od umowy poprzedzonego reklamacją nadal trzeba uznać za ważne powyższe domniemanie.

Pozdrawiamy,

331 pytań

337 odpowiedzi

63 komentarzy

713 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...