Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
107 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Klient zakupuje fototapetę/naklejkę samoprzylepną do montażu na ścianie.

Z informacji otrzymanych podczas zakupu naklekę należy montować:

- najwcześniej 3 tygodnie po malowaniu ściany

- na podłożu pokrytym farbą akrylową z wykluczeniem farb lateksowych, zmywalnych, ceramicznych.

Klient dokonuje montażu produktu na ścianie.

W otrzymanej korespondencji listowej klient informuje, iż należycie przygotował podłoże a naklejka spadła ze ściany. Do korespondencji nie ma dołączonych żądnych iformacji, materiału zdjęciowego jedynie jest to oświadczeni klienta.

Klient żąda zwrotu pieniędzy powołując się na postępowanie zgodne z instrukcją w skelpie.

Jeśłi ma to znacznie zakup został dokonany w sklepie internetowym.

Proszę o informację w jakim stopniu producent naklejek/fototapet odpowiada za sytuację jak powyższa.

Na odległość nie ma możłiwości zweryfikowania sposobu przygotownaia podloża, użytych materiałów jak również tego czy klient zachował niezbędny czas na wyschnięcie ściany przed montażem.

Otrzymany przez klienta produkt jest samoprzylepny i nie posiada wad.

Uprzejmie proszę o wskazówki.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Jeżeli klient jest konsumentem, powinien przesłać towar Państwo na Państwa koszt do zbadania w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli nie jest to możliwe, klient powinien udostępnić towar do zbadania na miejscu.

Jeżeli chodzi o odpowiedzialność producenta, od którego zakupili Państwo towar, zgodnie z art. 555 kodeksu cywilnego "Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem (...), sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa".

Jeżeli natomiast klient jest przedsiębiorcą, to do klienta należy udowodnienie wady produktu. Jeżeli nie udowodnił wadliwości, można jego żądań nie uwzględnić.

Pozdrawiamy,

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...