Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
75 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Klient zakupił na firmę tablicę suchościeralną samoprzylepną do jednorazowej aplikacji. Tablicę bez uprzedniej weryfikacji co do rozmiaru/koloru powierzył pracownikom do zamnotowania. Po tygodniu od otrzymania tablicy jak rónież po zamntowaniu jej na ścianę klient zgłosił niezgodność rozmiaru produktu. Brakujące 20 cm.

Nadmieniam, iż tablica samoprzylepna jest produktem, który w dwolny sposób można dociąć za pomocą nożyczek lub nożyka do tapet. Zarówno klient jak rónież nasza firma nie jest w stanie określić stanu rzeczywistego otrzymanej przesyłki gdyż klient tego nie sprawdził, a tablicę przekazał do montażu. Podczas aplikacji w wyniku błędu pracownicy mogli np. odciąć brakujące 20cm.

Klient oczekuje wymiany produktu na nowy lub zwrotu pieniędzy.

Uprzejmie proszę o informację jak sugerowali by Państwo rozwiążanie takiej reklamacji w przypadku gdy klient:

- zakupił towar na firmę

- zakupił towar jako konsument.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Zgodnie z art. 561[1] kodeksu cywilnego, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania rzeczy po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.

Jednakże, zgodnie z tym przepisem, sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.

Różnica w przypadku konsumenta jest taka, że może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.

Jeżeli sprzedawca ma wyłączoną rękojmię w stosunku do przedsiębiorców, taki klient może jedynie domagać się odszkodowania na zasadach ogólnych za nieprawidłowe wykonanie umowy. Powinien wówczas udowodnić szkodę, którą mogą stanowić np. cena produktu i koszty zamontowania nowego.

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...