Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
565 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika (160)

Witam.

Zakupilem na Allegro telefon na FaVAT jako osoba prywatna (podane były tylko imię i nazwisko plus adres, zawsze tak robię, gdyż paragony niestety zanikają, nigdy nie było problemu). Po 10 dniach poinformowałem mailowo sprzedającego, że korzystam z prawa "odstąpienie od umowy". Sprzedający potwierdził, że przyjmuje odstąpienie od umowy. W poniedziałek rano (13. dzień od otrzymania paczki) tel został odesłany kurierem. Teraz sprzedawaca miga się od zwrotu pieniędzy. Wymyślił sobie, że kupiłem na fakturę na firmę (skoro żadnych danych firmy nie podawałem, nawet nie posiadam żadnej firmy!!). Jak odpowiedzialem, że kupiłem jako osoba prywatna, to wymyślił sobie, że przekroczyłem termin zwrotu, skoro wysłalem go pod koniec 12 doby od przyjęcia paczki. Gdy zwróciłem uwagę, że wysłalem przed upływem 14. dnia, to wymyślił sobie, że wystawi tel na aukcji i jak ktoś kupi to dopiero zwróci mi pieniądze. Czy to jest zgodne z prawem? Pytam, ponieważ pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Nigdy nie było problemu ze zwrotem mimo, że biorę wszystko na FaVAt jako osoba prywatna.

Znalazłem coś takiego:

"Wyjątek stanowi sytuacja, w której towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa (np. podczas pokazu organizowanego w hotelu) lub na odległość (np. w sklepie internetowym). Konsument ma wtedy prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni."

"Faktura wystawiona na rzecz osoby fizycznej - w jakim terminie?

Podatnik dokonujący sprzedaży ewidencjonuje operacje za pomocą kasy fiskalnej, a wydrukowany paragon ma obowiązek wydać osobie dokonującej zakupu, bez jej żądania. Klient może zażądać dodatkowo wystawienia faktury potwierdzającej transakcję. Zgodnie z art. 106i ust. 6 ustawy o VAT podatnik ma obowiązek spełnić takie żądanie:

  • jeżeli zgłoszenie miało miejsce do końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty - fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia kolejnego miesiąca,

  • nie później niż do 15. dnia od dnia zgłoszenia żądania, jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone po upływie miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę, bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

Co ważne, przedsiębiorca ma obowiązek spełnić żądanie klienta dotyczące wystawienia faktury, jeżeli zostało ono zgłoszone w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

Na żądanie klienta podatnik ma również obowiązek wystawienia faktury dokumentującej sprzedaż zwolnioną z podatku od towarów i usług."

Pozdrawiam i proszę o poradę.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika (160)
Nikt nie pomoże/nie doradzi? Na infolinii praw konsumenta powiedzieli, aby dogadać się ze sprzedającym i niczego więcej nie szło się dowiedzieć.

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...