Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
52 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika (210)
Klient zakupił produkt w sklepie z dostawą do Polski, następnie klient przeprowadził się za granicę i zabrał tam zakupiony produkt.

Produkt został następnie zareklamowany z tytułu rękojmi i przysłany do sklepu przez klienta zza granicy. Reklamacja została rozpatrzona, produkt naprawiony, teraz klient podnosi żądania odesłania sprawnego produktu bezpośrednio na jego adres za granicę.

Jak takie sytuacje są regulowane? Czy sklep ma obowiązek spełnić to żądanie? Kto ponosi koszty takiej przesyłki?

Dodam, że regulamin sklepu wyłącza możliwość dostarczania zamówionych w sklepie produktów poza granice Polski.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24k)
Zakładając, że Pana klient jest konsumentem, niestety nie ma żadnego przepisu ograniczającego koszty ponoszone przez sprzedawcę w związku z reklamacją do wysyłki na terenie Polski. Zgodnie z kodeksem cywilnym koszty związane z reklamacją z tytułu rękojmi, w tym koszty przesyłki, ponosi sprzedawca. Wobec braku wyraźnego wyłączenia przepis powinien być stosowany również przy wysyłce za granicę.
komentarz przez użytkownika (210)
A czy można to zastrzec w regulaminie sklepu (wysyłki reklamacji ograniczone do terenu Polski, podobnie jak sprzedaż), czy będzie to podchodziło pod klauzulę niedozwoloną?

327 pytań

332 odpowiedzi

57 komentarzy

686 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...