Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
137 wizyt
pytanie zadane w Regulamin sklepu przez użytkownika
Witam.

Prowadzę sprzedaż poprzez sklep internetowy, na allegro i stacjonarnie.

Co w sytuacji, kiedy klient kupi w moim sklepie internetowym ostatnią sztukę produktu, który przed chwilą kupił ktoś na allegro lub w sklepie stacjonarnym?  Jakim zapisem w regulaminie sklepu internetowego mogę zabezpieczyć się w przypdku zakupienia przez klienta (konsumenta lub nie będącego konsumentem) towaru, którego nie mam w danej chwili w magazynie. Czy mogę umieścić w regulamie zapis, że  w przypadku braku towaru w magazynie, poinformuję o tym klienta oraz o możłiwym opóźnieniu w dostawie lub braku możłiwośći dostawy tego produktu (produkt nie jest już dostępny w hurtowni)?.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)

Dzień dobry

W przypadku klientów niebędących konsumentami (np. przedsiębiorców) sytuacja jest stosunkowo prosta. W regulaminie można zawrzeć postanowienie, zgodnie z którym sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej z takim klientem w określonym terminie, nawet bez podania przyczyny. W razie braku towaru, sprzedawca może wówczas odstąpić od takiej umowy, a jeżeli klient zapłacił cenę - należy również zwrócić tę cenę.

Co do konsumentów taki zapis nie jest dopuszczalny. Umowę zawartą z konsumentem trzeba wykonać, chociażby miało to oznaczać konieczność zakupienia produktu w innym sklepie w celu wysłania go klientowi. Można również poprosić klienta, aby sam odstąpił od umowy i zaproponować mu w zamian np. inny produkt w promocyjnej cenie - jednak taka prośba jest dla klienta niewiążąca. Jedynie w przypadku, gdy produktu nie ma już w ogóle na rynku, nie jest możliwe jego sprowadzenie, zgodnie z kodeksem cywilnym należy uznać, że zobowiązanie sprzedawcy do dostarczenia produktu klientowi wygasa. Można wówczas poinformować klienta o fakcie wygaśnięcia zobowiązania sprzedawcy z uwagi na niemożność spełnienia świadczenia. Podstawę prawną stanowi wówczas art. 475 § 1 w zw. z art. 495 § 1 kodeksu cywilnego. Jeżeli klient zapłacił już cenę produktu, należy mu wtedy ją zwrócić. 

Pozdrawiamy

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...