Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
47 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam,

prowadzę sprzedaz internetową jako firma.

konsument dokonał zakupu kurtki przez internet , po dwóch miesiącach odesłał towar z reklamacją na wychodzący puch oraz żądaniem zwrotu gotówki.

1-czy jeśli nie uznam reklamacji argumentując wadą nieistotną ,prześlę do Klienta taką informację to mam odesłać kurtkę od razu?

2-czy jeśli uznam reklamację ale na zasadach obniżenia kwoty ze względu na zuzycie ,mam czekać na ustosunkowanie się Klienta i nie odsyłanie kurti?

bardzo proszę o szczegółpwą odpowiedż.

Monika

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Dzień dobry Pani,

W przypadku, w którym nie uzna Pani reklamacji klienta najbezpieczniej wraz z odpowiedzią na reklamację odesłać także produkt. Proszę pamiętać, aby odmowa uznania reklamacji była uzasadniona. Nie wystarczy tutaj samo poinformowanie klienta o odmowienie uznania reklamacji, ale konieczne jest wyjaśnienie klientowi dlaczego.

Z kolei w sytuacji, w której uznaje Pani reklamację i chce zwrócić cenę produktu potrącanie kosztów jej zużycia jest dość ryzykowne. Klient ma prawo korzystać z produktu i odstępuje od umowy jedynie z uwagi na to, że produkt posiada wadę. Cięzko zatem uznać za słuszne potrącenie tutaj kosztów zużycia rzeczy, gdyż celem każdego zakupu jest używanie rzeczy, które powoduje, że rzecz ta się niszczy. Jest to naturalny proces następujący po zawarciu każdej umowy sprzedaży. Gdyby można było uznać, że takie potrącenie byłoby możliwe to prowadziłoby to do sytuacji, w której można by uznać, że klient przez 2 lata, a zatem przez czas obowiązywania rękojmi nie powinien korzystać z rzeczy, aby w przypadku wystąpienia wady nie był stratny. Kupujący nie jest tutaj winien tego, że w produkcie ujawniła się wada. Gdyby wady nie było klient nie byłby zmuszony do ostąpienia od umowy.

Pozdrawiam

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...