Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
38 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam

Proszę o informację czy w przypadku rękojmi muszę zwrócić pieniądze czy mogę wymienić na inny nowy egzemplarz wolny od wad, ponieważ w przeciągu dwóch tygodni powinienem mieć dostawę tych modeli.

Ile mam czasu na ustosunkowanie się, czy muszę potwierdzać otrzymanie przesyłki ?

z poważaniem

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24k)
Dzień dobry,

W sytuacji, w której jest to pierwsza reklamacja, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi (art. 560 kc), ma Pan prawo niezwłocznie wymienić rzecz na nową bądź usunąć wadę. Nie ma Pan zatem obowiązku od razu zwracać zapłaconej kwoty. Jeśli jednak zaproponuje Pan naprawę, a klient zażąda wymiany to musi Pan rzecz wymienić. Tak samo będzie w drugą stronę, jeśli Pan zaproponuje wymianę, a klient zażąda naprawy to powinien Pan rzec z naprawić (oczywiście o ile jest to możliwe).

Pozdrawiam

327 pytań

332 odpowiedzi

57 komentarzy

686 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...