Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
53 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Mam pytanie odnośnie gwarancji na sprzęt. Nasza firma sprzedaje akcesoria kosmetyczne, do których ma dostęp również konkurencja. Dajemy gwarancję na sprzęt. Spotkała mnie jednak nieprzyjemna sytuacja w związku z klientem, który był handlowcem i odsprzedawał drożej sprzęt zakupiony u mnie.

Nasza współpraca dobiegła końca i zaczęły się reklamacje, jedna za drugą. Aż ciężko było mi uwierzyć  w to, że sprzęt mógł być taki wadliwy. Dopiero po czasie zacząłem przypuszczać, że owy handlowiec zamawia dokładnie ten sam towar taniej, bez gwarancji u innego sprzedawcy, a gdy się zepsuje odsyła go do mnie.

Czy aby uniknąć takich sytuacji mogę każdy sprzęt zaplombować we własnym zakresie i opisać w karcie gwarancyjnej, że zerwanie plomby skutkuje utratą gwarancji?

Jest to jedyna metoda, abym mógł uniknąć takich historii...

Jak to prawnie wygląda? Wystarczy zapis w karcie gwarancyjnej?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Jeśli chodzi o gwarancję to w karcie gwarancyjnej może być ujęty taki zapis. W przypadku konsumentów jednak nadal istnieje rękojmia i w jej przypadku nie można wprowadzać takich ograniczeń. W opisanym stanie przyjmujemy jednak, że Kupujący kupował jako przedsiębiorca.

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...