Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
79 wizyt
pytanie zadane w Regulamin sklepu przez użytkownika
Witam serdecznie

Mieliśmy kontrolę z Państwowej Inspekcji Handlowej i zgłoszono zastrzeżenie, że nie posiadamy w regulaminie informacji na temat przestrzegania kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Prosiłabym o pomoc w zakresie gdzie najlepiej wstawić takie zdanie w regulaminie

Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Jeżeli Państwo jako przedsiębiorcy, w związku z prowadzoną przez siebie działalnością w konkretnej branży, nie stosują Kodeksu dobrych praktyk (nie mają Państwo takiego obowiązku), to nie ciąży na Państwu obowiązek umieszczania wskazanego zapisu.

Zgodnie z przepisem art.12 ust. 1 pkt. 15 ustawy o prawach konsumenta, przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta o kodeksie dobrych praktyk. Natomiast na podstawie art. 6 ust. 1 lit. n dyrektywy 2011/83/UE przedsiębiorca ma poinformować konsumenta o kodeksie dobrych praktyk, o ile ten istnieje, czyli jeżeli przedsiębiorca związał się kodeksem dobrych praktyk w zakresie, jaki dotyczy umowy zawieranej z konsumentami. Można więc stwierdzić, że implementacja przepisów unijnych była niedokładna, przez użycie skrótu myślowego.

W związku z powyższym, nie mają Państwo obowiązku zamieszczania takiej informacji w swoim regulaminie. Jak bowiem mają Państwo wskazywać, że są związani kodeksem dobrych praktyk, jeśli go nie posiadają? A obowiązku takiego Państwo nie mają. :)

Pozdrawiam

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...