Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
22 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam,

Proszę o pomoc w następującej kwestii. Wysłaliśmy przesyłkę do klienta z magazynu producenta. Pracownik klienta przyjął przesyłkę, jednak klient później zobaczył, że była uszkodzona. Jeszcze tego samego dnia spisał z kurierem protokół szkody, jednak zauważyłem, że jest tam informacja, że klient początkowo przyjął zamówienie bez zastrzeżeń.

Kurier był przez nas zamówiony więc teraz to my musimy dochodzić o ubezpieczenie. Przesyłka była ubezpieczona. Była to wędzarnia, której bok jest wgnieciony. My jednak od producenta musimy zamówić całą szafę wędzarniczą, bo nie można zmienić tylko boku.

Proszę o informację, czy fakt, że początkowo klient przyjął przesyłkę, może spowodować, że ubezpieczenie nie zostanie wypłacone, mimo iż jeszcze tego samego dnia spisano protokół szkody? Czy powinienem wysłać do klienta nową szafę wędzarniczą (czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji to 14-30 dni, a klient teoretycznie może jeszcze odstąpić od zamówienia), czy czekać na rozpatrzenie reklamacji? Czy ubezpieczenie wypłaci całą kwotę, którą musimy dopłacić? Pierwszy raz mam taką sytuację więc nie wiem jak to wygląda. Przede wszystkim nie wiem, czy wysłać nową szafę wędzarniczą. Nie chciałbym, żeby później się okazało, że poniesiemy koszt, który nie zostanie zwrócony, bo klient od razu nie odmówił przyjęcia paczki.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Jeśli chodzi o chwilę spisania protokołu to dla klienta nie ma to znaczenia. Powinni Państwo zatem rozpatrzeć jego reklamację i wysłać mu nowy produkt. Oczywiście taka procedura ma miejsce w przypadku konsumenta. Zakładam, że klient był konsumentem. Czy jednak kupował on jako przedsiębiorca? Wówczas sytuacja będzie zupełnie inna. Jeśli klient kupował jako przedsiębiorca proszę o informację, wskażę jakie wówczas powinni Państwo podjąć kroki.

Jeśli chodzi o kwestię pomocy w zakresie ubezpieczenia produktu to niestety nasza pomoc prawna obejmuje jedynie kwestie związane ze zwrotami i reklamacjami w zakresie prawa konsumenckiego, a to kwestia ubezpieczenia wykracza poza ten zakres.

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...