Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
81 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Proszę o pomoc w kwestii zwrotu towaru – zestawu wkładek wilka w klasie C i B.

Opakowanie jest zamknięte plombą bezpieczeństwa , która jest jedynym gwarantem , tego , że wkładki są bezpieczne. Wewnątrz znajduje się karta kodowa , na podstawie , której klient może dorobić sobie dodatkowe klucze , tylko w autoryzowanym punkcie producenta Wilka. Stanowisko , producenta jest jednoznaczne , że po zerwaniu tej plomby , nie ma możliwości zwrotu towaru , ponieważ ktoś mógł dorobić sobie dodatkowe klucze lub skopiować  kartę , producent(Wilka) odpowiedział , mi , że nie mam prawa odsprzedać tego towaru z zerwaną plombą. Zdaję sobie sprawę , że klientowi przysługuje prawo do odstapienia od umowy zawartej na odległość , ale w tym wypadku zwraca mi towar , który jest już bezwartościowy , co innego jeżeli plomba będzie nienaruszona. Wydaje mi się , że to  klient powinien zmierzyć rozmiar wkładek i to on ponosi ryzyko w przypadku jego błędu , w efekcie jego błędu on musi za to zapłacić. Zdając sobie sprawę , że mogą wystąpić tego typu problemy , opracowałem dosyć obszerny opis produktu. Wiem, że nie jest to tylko mój problem , mają go również inne znane mi firmy , które handlują tym produktem.

Jeżeli jest to możliwe , proszę o przeanalizowanie problemu i podesłanie mi odpowiedzi jaka mógłbym odesłać klientowi. Klient odesłał mi ten towar w dniu wczorajszym.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
możliwe dwa rozwiązania (najlepiej połączyć)

1) powoływanie się odpowiednio na dwa poniższe wyjątki

3)   w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

9)   w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

2) obniżenie wartości towaru z uwagi na nadmierne zużycie - jeżeli towar jest faktycznie bezwartościowy, to nawet o 100 %, pytanie jednak czy nie ma to jakiekolwiek wartości - np. na części lub ekspozycje - wtedy odpowiednio mniej

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...