Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
18 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Chciałbym dopytać jak rozwiązać następujący temat:

Klient (konsument) kupił produkt (wentylator), zamontował go i stwierdził, że produkt nie działa. Przesłał go na reklamację i powiedział, że prosi o wymianę na nowy. Serwis producenta do którego wysłaliśmy wentylator stwierdził, że uznaje reklamację i może produkt naprawić, ale NIE wymieni na nowy.

Co robić w tej sytuacji? Czy na swój koszt muszę kupić i wysłać klientowi nowy egzemplarz zgodnie z jego żądaniem? (W praktyce oznacza to, że zostanę z jego starym, naprawionym, ale już używanym wentylatorem, który w praktyce jest nie do sprzedania). Czy jest jakiś sposób na rozwiązanie tej sytuacji?

Z góry dziękuję za pomoc!

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Szanowny Panie,

W sytuacji, gdy kupującym jest konsument ma prawo żądać naprawy rzeczy albo jej wymiany na nową i zmuszeni są Państwo zastosować się do tego, co zostało przez niego wybrane. Narzucić mu mogą Państwo naprawę tylko wówczas, gdy sposób przez niego wybrany jest niemożliwy albo wymaga nadmiernych kosztów w porównaniu z zaproponowanym przez Państwa sposobem, zgodnie z art. 560 § 2 Kodeksu Cywilnego:

Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

W związku z powyższym, niestety, najprawdopodobniej będą Państwo zmuszeni wymienić wentylator na nowy

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...