Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
18 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Proszę informację dotyczącą uszkodzonej przesyłki.

Dostałem zgłoszenie od klienta że przesyłka została uszkodzona, niestety odbyło się to po 7 dniach od dostawy, Nie wiem teraz jak się zachować, ponieważ firma przewozowa (DPD) nie chce spisać protokołu szkody ponieważ minęło 7 dni.

Nie mam jak w takim razie uzyskać odszkodowania, chyba że znają Państwo jakąś możliwość by zmusić ich do spisania protokołu.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24k)

Polecam zapoznanie się z naszym artykułem omawiającym szerzej zagadnie nie odpowiedzialności sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w transporcie:

https://prokonsumencki.pl/blog/uszkodzenie-przesylki-podczas-transportu/

Poniżej odpowiedź bezpośrednio na Państwa pytanie z założeniem, że klient jest konsumentem:

Niestety przewoźnik nie ma obowiązku spisać protokołu szkody po upływie 7 dni od doręczenia przesyłki. Co więcej, roszczenia z tytułu uszkodzenia wygasają w razie braku sporządzenia takiego protokołu w powyższym terminie.

Jedynym sposobem z na nieuwzględnienie reklamacji w tym przypadku jest udowodnienie przez Państwa, że szkoda powstała już po odebraniu przesyłki od kuriera.

Pozdrawiam

327 pytań

332 odpowiedzi

57 komentarzy

686 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...