Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
122 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

mamy problem z pewną reklamacją. Klient zgłosił nam uszkodzenie towaru. Zaproponowaliśmy mu odesłanie przesyłki (na nasz koszt) w celu rozpatrzenia reklamacji lub odesłanie we własnym zakresie w ramach zwrotu zgodnie z przysługującym mu prawem. Obie opcje klient zanegował. Domaga się wymiany produktu, poprzedni chce oddać po przyjęciu nowego. Ewentualnie zwrotu pieniędzy, produkt odda po otrzymanym zwrocie.

Bardzo proszę o informację czy klient może żądać jak wyżej.

Chcemy dokonać reklamacji lub zwrócić poniesione koszty jednak w obu przypadkach chcemy aby towar najpierw został do nas zwrócony.

Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Zgodnie z art. 562(2) kc Kupujący ma obowiązek dostarczenia wadliwej rzeczy na koszt Sprzedawcy do miejsca oznaczonego w umowie, a jeśli nie oznaczono takiego miejsca to do miejsca wydania produktu. Jeśli klient kupił produkt przez sklep internetowy, to w regulaminie jest zapis o tym, że produkt należy zwrócić na podany tam adres. Klient zatem ma obowiązek zwrócić produkt.

Jedynie w sytuacji, w której dostarczenie rzeczy nie jest możliwe bądź napotyka znaczne utrudnienia, Kupujący może jedynie udostępnić rzecz do wglądu u siebie.

Pozdrawiam

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...