Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
14 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam,

klient zakupił u nas przez internet lodówkę do zabudowy. Po zabudowaniu lodówki stwierdził, że produkt jest niewłaściwie zmontowany przez producenta, nie ma możliwości przełożenia zawiasów na drugą stronę i występują jeszcze inne wady. Zgłosilismy reklamację do producenta. Serwisant stwierdził, że konieczna jest wymiana drzwi lodówki i zamrażalnika. Były też inne drobne sprawy typu źle dobrane wkręty. Klient chce zwrócić lodówkę i żąda zwrotu pieniędzy. Czy sklep ma obowiązek przyjąć taką lodówkę (która w tym czasie była używana)? Czy mamy prawo odmówić zwrotu? Produkt został dostarczony 13.09, czyli nie upłynął jeszcze termin 14 dni przewidziany na zwrot. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Z podanych informacji nie wynika jednoznacznie czy klient odstąpił od umowy zawartej na odległość czy odstąpił od umowy w ramach rękojmi.

Jesli kupujący odstąpił od umowy zawartej na odległość to mają Państwo prawo obniżyć kwotę zwrotu ponad nadmierne zużycie produktu.

Jeśli z kolei kupujacy złożył reklamację to w takiej sytuacji ma prawo odstąpic od umowy, jedynie w sytuacji, w której wada jest istotna. Państwo muszą zdecydować o tym, że wskazana wada jest istotna czy też nie. Jesli Państwa zdaniem nie jest to wada istotna to klient może żądać wymiany produktu na nowy lub jego naprawy. Jeśli jednak wada jest istotna to kupujacy ma prawo żądać zwrotu ceny.

Pozdrawiamy

Zespół Prokonsumencki.pl

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...