Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
30 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam.

Córka sprzedała w drodze licytacji zestaw 17 ubrań.

Pani po czasie wysłała pieniądze,przesyłkę otrzymała.Dosłałam jej także brakujący sweter,który został przeoczony.Dodatkowo dodałam zupełnie inny spoza licytacji.Jak sie potem okazało brakuje jeszcze jednej rzeczy.Tu pojawia się problem.Pani nie jest zadowolona z „wyglądu” kilku rzeczy i chce częściowego zwrotu kosztów(powód-niezgodność opisu z rzeczywistością),plus naliczyła kwotę za rzecz której brakuje,a tą rzecz moge przecież dosłać,a takiej woli pani nie wyraziła,tylko naliczyła sobie kwotę,aby za nią zwrócić

Kwotę zwrotu naliczyła sama,podając 7 dniowy termin na zwrot tej kwoty,strasząc ustawowymi odsetkami i sądem.

Zaproponowałam zwrot całości kwoty i odesłanie zakupu.Pani nadal przystaje przy zwrocie części kosztów,nadal strasząc sądem.Nie mam pewności,czy rozpakowywała towar przy świadkach(a tak twierdzi).Dla mnie jedynym świadkiem,wiarygodnym,może być kurier i spisanie przy tym protokółu.

Zaproponowałam zmniejszenie kwoty lub odesłanie rzeczy z usterką,aby ją naprawić lub ponowne odesłanie całego towaru,a ja zwracam pieniądze.

Zastanawiam się,jakie to ustawowe odsetki i dlaczego pani wyznaczyła 7 dni i czy może tak zrobić.

Mam dobrą wole współpracy,ale pani widać koniecznie chce „wyłudzić”pieniądze.

Czy muszę zgadzać się na koszty ustalone przez kupującego?

Dodatkowo,pani starszy zgłoszeniem,że to córka wystawiła licytacje na moim koncie.Ja mogłam się sama tym zająć,ale choroba taty,nie pozwala mi na zajmowanie sie tego typu sprawami,a obecna sytuacja równiez bardzo wpłynęła na stan mojego samopoczucia.

Proszę o podpowiedź i radę.

Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.6k)
Wygląda to na zwykłą reklamację. Proszę poprosić klientkę o odesłanie towaru celem rozpatrzenia reklamacji. Co do brakującej rzeczy to proszę ją przesłać klientce. Klientka nie może sobie tutaj sama naliczać kwot według własnego uznania.

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl

320 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...