Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
24 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam

Klient zwrócił zakupiony w naszym sklepie zegarek. Okazało się, że bransoleta jest uszkodzona (zarysowana). W regulaminie sklepu opisaliśmy, że zwracane zegarki nie moga nosić śladów używania i winny być w stanie nienaruszonym. Klient twierdzi, że nie używał zegarka a jedynie dopasowywał objętość bransolety do nadgarstka. Bransoleta jest uszkodzona i odmawiamy zwrotu.

Proszę o informację czy nasze działanie jest zgodne z literą praw konsumenta.

Dziękuję

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)

Zakładamy, że klient odstąpił tutaj korzystając z 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. W takim wypadku konsument ma obowiązek zwrócić towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Co dokładnie oznacza zakres zwykłego zarządu zostało opisane tutaj: http://prokonsumencki.pl/blog/co-oznacza-zwykly-zarzad-czyli-co-moze-zrobic-konsument-z-towarem-a-nastepnie-go-odeslac-w-ramach-odstapienia-od-umowy/

Przy okazji – wspomniany przez Państwa zapis stanowi jedną z częstszych klauzul niedozwolonych, dlatego zachęcamy do skorzystania z bezpłatnego audytu regulaminu http://centrumsprzedawcy.pl/sklep/prawo-dla-sklepu/audyt-prawny-regulaminu-sklepu/

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl

 

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...