Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
57 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Co w sytuacji gdy klient odesłał do nas towar, konkretnie perfumy, ale nie zabezpieczył go prawidłowo na czas podróży i przesyłka została uszkodzona.

Otrzymaliśmy informacje z poczty, że czeka tam przesyłka do nas, która jest mokra i pachnie.

Czy w takiej sytuacji też mamy obowiązek odebrać przesyłkę, a klientowi oddać pełną cenę towaru oraz koszty przesyłki?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)

Proszę odebrać przesyłkę, tutaj nie ma podstawy do jej nieodebrania.

W tym momencie nie mają jeszcze Państwo pewności, że do uszkodzenia przesyłki doszło tylko z winy Klienta (poczta też mogła przyczynić się do jej zniszczenia). Proponuję odebrać przesyłkę jednocześnie sporządzając i podpisując na poczcie protokół szkody. Następnie mogą Państwo zażądać od Klienta pokrycia powstałej szkody. Może on jednak uwolnić się od odpowiedzialności  jeśli udowodni, że towar był zapakowany dobrze, starannie (np. w folię bąbelkową).

Jeśli tak się stanie, mogą Państwo następnie wystąpić do przewoźnika z żądaniem odszkodowawczym, wskazując równocześnie, że towar zapakowany został w sposób odpowiedni, a więc za jego zniszczenie odpowiada przewoźnik.   

327 pytań

333 odpowiedzi

62 komentarzy

694 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...