Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
66 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Kupujący żąda ode mnie zwrotu gotówki za część samochodową, twierdząc że otrzymał część uszkodzoną co jest nie prawdą, ale nie chce jej odesłać, abyśmy mogli oddać do ekspertyzy. Poinformował że może odesłać ale za pobraniem, a teraz przysłał pismo że odeśle jak otrzyma zwrot gotówki na konto. Najpierw muszę otrzymać towar abym mógł stwierdzić czy reklamacja jest uzasadniona -być może jeździ sobie na tej części a ja oddam pieniądze bo mam uwierzyć na słowo?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że od momentu w którym Klient poinformował Pana o wniesieniu reklamacji, musi Pan w ciągu 14 dni poinformować Klienta o sposobie jej rozpatrzenia. Jeżeli powyższy termin zostanie przekroczony, wówczas reklamacja z automatu zostanie uznana za zasadną.

W tym wypadku proponuję wysłać do Klienta pismo zawierające wezwanie do wydania przedmiotu reklamacji w określonym czasie z zaznaczeniem, że jeśli nie zastosuje się do pisma, to będzie Pan zmuszony odrzucić jego reklamację z uwagi na brak możliwości oceny wadliwości produktu bez uprzedniego obejrzenia. Równocześnie w piśmie tym może Pan wskazać, że jeśli Klient wyśle towar w u mówionym terminie, Pan rozpatrzy jeszcze raz jego reklamację.

Ponadto, Klient nie może żądać zwrotu wpłaconej kwoty jeszcze przed wysłaniem towaru, ponieważ na tym etapie nie jest wiadome w jaki sposób dana reklamacja zostanie rozpatrzona. 

319 pytań

324 odpowiedzi

55 komentarzy

653 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...