Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
17 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Zakupiłam w sklepie internetowym biżuterię. Jednak po jej otrzymaniu okazało się, że nie spełnia moich oczekiwań i odesłałam ją. Poprzez maila zostałam poinformowana, że powinnam dosłać paragon. Odpisałam, że niestety nie posiadam go. Opłatę wnosiłam na konto sklepu. Dostałam fakturę pro forma, wszystkie informacje na temat zamówienia znajdują się na moim indywidualnym koncie jednak w odpowiedzi dostałam informacje, że Pani księgowa powiedziała że nie może odksięgować zwrotu bez paragonu bo zostanie nałożona kara przez Urząd Skarbowy. Zaproponowała wymianę na inny produkt. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Szanowna Pani,

Sprzedawca nie ma prawa uzależniać przyjęcia zwrotu od dołączenia do niego paragonu/faktury. Zapis taki stanowi bowiem klauzulę niedozwoloną.
Sprzedawca powinien w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy zwrócić Pani dokonane płatności. Ewentualnie, Sprzedawca może się także wstrzymać ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem.

Skoro Sprzedawca po upływie tego terminu nie zwrócił Pani płatności, wówczas może Pani wysłać do niego listem poleconym wezwanie do zapłaty wyznaczając termin np. 7 dniowy.

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...