Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
57 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
witam,

mam ciekawy przypadek,handluję elektroniką użytkowa,klient zakupił u mnie mikrofon bezprzewodowy ,dostarczyłem zgodnie z umową,po weekendzie okazało sie ,że klient odesłał w/w mikrofon i zarządał zwrotu wartości mikrofonu wraz z kosztami transportu,oddałem wszystkie koszty po czym telefonicznie poinformował mnie,że mikrofon jest bardzo dobry,ale był mu potrzebny na imprezę okolicznościową jego syna i oddał bo nie będzie mu potrzebny do nastepnego roku,jak sprzedawca może i ma prawo zachowac sie w takich sytuacjach,co z kosztami transportu???drugi przypadek to wyjazd klienta za granicę firmowym samochodem w którym było stare radio na kasety,sytuacja bardzo podobna,klient kupuje u mnie radio z czytnikiem kart i pendriva,oddaje do 10dni,bez problemu zwracam pieniądze,ale sprawa tyczy się znowu kosztów transportu,dlaczego sprzedawca jest zawsze pociągany do ponoszenia kosztów na które nie zasługuje,czy jest odstępsto od przepisów konkretnie w takich przypadkach?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24.1k)
Szanowny Panie,

niestety ale ustawa o prawach konsumenta nie przewiduje wyjątków w tym wzgledzie. Zgodnie z art. 32 musi Pan zwrócić klientowi cenę towaru + najtańszy możliwy w Pana sklepie koszt transportu.

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl

331 pytań

337 odpowiedzi

63 komentarzy

721 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...