Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
700 wizyt
w Dropshipping przez użytkownika
Witam,

Kto ponosi koszt zwrotu towaru do hurtowni w przypadku odstąpienia klienta od umowy i w przypadku zwrotu w wyniku reklamacji?

Pozdarawiam

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (13.8k)
Kwestia ta zależy od tego, kto w regulaminie sklepu występuje jako sprzedawca. Jeśli prowadzicie Państwo sprzedaż w klasycznym modelu dropshippingu - a więc Państwo jesteście pośrednikiem, sprzedawcą natomiast jest hurtownia - zwroty oraz reklamacje powinny być kierowane bezpośrednio do hurtowni. Koszty zwrotu towaru przy odstapieniu od umowy ponosi konsument (otrzymuje jednak zwrot kosztów dostawy w pierwszą stronę), koszty przesyłki w obydwie strony w ramach  reklamacji natomiast ponosi hurtownia (sprzedawca).

Jeśli w regulaminie sklepu jednak to Państwo, jako sklep internetowy, widniejecie jako sprzedawca - sytuacja wygląda analogicznie, jednak to Państwo ponosicie wtedy koszty reklamacji i to na Państwa adres konsument na swój koszt odsyła produkt (ewentualne natomiast dalsze skierowanie towaru do hurtowni nie powinno w żaden sposób obciążać konsumenta, poniewa zawiera on wtedy umowę z Państwem jako sprzedawcą, a hurtownia pozostaje jedynie Państwa dostawcą, z którym nie łaczą go żadne stosunki prawne).

Jeśli w Państwa regulaminie nie widnieje informacja, kto pełni rolę sprzedawcy, kluczowym bedzie, kto wystawia paragon/fakturę za sprzedawany towar. Podmiot je wystawiajacy będzie traktowany jako sprzedawca.

331 pytań

337 odpowiedzi

63 komentarzy

721 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...