Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
32 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam,

czy w regulaminie sklepu internetowego musi/powinna być zawarta informacja o tym, że zwrot towaru przy zamówieniu złożonym na firmę jest niemożliwy? Czy sprzedawca ma obowiązek poinformować o tym klienta przed wystawieniem faktury?

Czy w punkcie dotyczącym zwrotu towaru powinna być podana definicja konsumenta, czy wynika to z ustawy?

Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)
Dzień dobry,

nie jest to konieczne (prawo odstąpienia w takim wypadku i tak nie przysługuje mimo braku takiego zapisu). Czasami warto jednak taki zapis umieścić - ułatwia on korespondencję z takim klientem.

Definicja konsumenta wynika z przepisów - art. 22[1] Kodeksu cywilnego:

"Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową."

331 pytań

337 odpowiedzi

63 komentarzy

719 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...