Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
70 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Sprzedałam używana na Allegro, Pani odebrała zabawkę osobiście, obejrzała, zapłaciła. Po dwóch godzinach, dzwoni i chce zabawkę zwrócić, bo żle przeczytała i myślała, że zabawka jest nowa. Straszy mnie prawem konsumenta, że niby ma prawo zwrotu do 7 dni, ale z tego co czytam, to wg mnie nie ma prawa zwrotu. proszę o odpowiedź

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)

Chciałbym zapytać czy prowadzi Pani we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, a więc czy jest Pani przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu Cywilnego? Należy podkreślić, że ustawowe tzw. „prawo do namysłu” wynikające z art. 27 ustawy z dnia 30 czerwca 2014 roku o prawach konsumenta przysługuje wyłącznie konsumentowi, a więc osobie fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu Cywilnego)

Instytucję tę opisaliśmy na naszym blogu w artykule: http://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/

Jeżeli nie jest Pani przedsiębiorcą, to kupującemu nie przysługuje „prawo do namysłu”, a ponadto zgodnie z art. 557 par. 1 Kodeksu Cywilnego sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań chętnie odpowiem.

327 pytań

333 odpowiedzi

62 komentarzy

695 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...