Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
74 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Klient chce odstąpić od umowy, zamówił produkt który został mu dostarczony i rozpakowany przez niego. Czy my możemy w takim razie nałożyć na klienta przy zwrocie dodatkowe koszta (tzn. oddać kwotę pomniejszoną o) przywrócenie produktu i pudełka do formy możliwości ponownej sprzedaży?? Chodzi po prostu o to że produkt trzeba sprawdzić czy nie wrócił uszkodzony/porysowany i na nowo zafoliować.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)

Jeżeli odstąpienie od umowy miało miejsce w ustawowo przewidzianym terminie tj. w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący otrzymał produkt to jest ono skuteczne. W takiej sytuacji obowiązkiem Sprzedawcy jest zwrot kupującemu całej zapłaconej przez niego kwoty wraz z kosztem transportu (najtańszym, jaki pan oferował). Nie ma możliwości obciążenia Kupującego jakimikolwiek dodatkowymi kosztami przywrócenia produktu i pudełka do formy pierwotne, zdatnej do ponownej sprzedaży. 

Także w sytuacji, w której produkt byłby zarysowany odstąpienie od umowy jest skuteczne - może Pan jedynie obniżyć kwotę zwrotu o kwotę utraty wartości rzeczy - zgodnie z ustawą o prawach konsumenta "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9."

komentarz przez użytkownika (240)
Czy w powyższym przypadku uszkodzenie (rysa) nie jest wynikiem korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Rozpakowanie to jedno, ale ślady użytkowania to co innego.
komentarz przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)
Tak, jest to możliwe - tak też napisaliśmy w odpowiedzi.

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...