Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
95 wizyt
w Klauzule niedozwolone przez użytkownika (140)
Witam serdecznie,

Klienka zwróciła buty, ponieważ pomyłkowo zostały spakowane dwa prawe buty. W rozmowie telefonicznej zastrzegała, iż buty są super i pasują, ale dwa prawe. W związku z powyższym poprosiłam o odesłanie butów i zobowiązałam się do pokrycia kosztów zwrotu. Po otrzymaniu butów wysłałam juz prowidłowo parę i oczekiwałam na email z numerem konta na które miałam przelać koszt przesyłki zwrotu. Ale po prawie dwóch tygodniach dostałam zwrot butów. Gdzie w rozmowie telefonicznej Pani przyznała, iz buty pasują obejrzała je i zmierzyła. Moje pytanie czy w takiej sytuacji pokrywać koszty zwrotu nieparzystej pary butów omyłkowo wysłanych?

pozdrawiam serdecznie,

LIMA

Lilla Karpińska

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24.1k)

Szanowna Pani,

sytauacja, która się Pani zdarzyła nie jest wprost uregulowana w przepisach konsumenckich, jednakże rozwiązania jej można poszukać w zasadach kodeksu cywilnego oraz w duchu prawa konsumenckiego - poprzez wysyłkę dwóch prawych butów niespełniła Pani swojego świadczenia w sposób prawidłowy. Należy dodać, że ustawodawca traktuje przedsiębiorców jako profesjonalistów na których ciąży obowiązek dbania o należyte spełnianie swoich świadczeń i zakazuje wyłączenia w stosunku do konsumenta swojej odpowiedzialności - dlatego nie może Pani przerzucić na konsumentkę kosztów przesyłki zwrotnej błędnie wysłanych butów. Ponadto, jak sama Pani wskazała, zobowiązała się Pani do zwrotu tej płatności.

Należy jednak dodać, że zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta nie jest Pani zobowiązana do zwrotu tzw. bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy - w tym przypadku byłyby to koszty poniesione przez konsumentkę przy zwrocie prawidłowej pary butów (art. 34 ust.2 omawianej ustawy brzmi: Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów).

Pozdrawiam.

331 pytań

337 odpowiedzi

63 komentarzy

721 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...