Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
46 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Czy pominięcie przez klienta jednego z wymogów reklamacyjnych bądź uchylenie się od jego spełnienia skutkuje nieważnością procesu reklamacyjnego. Na co trzeba zwrócić uwagę?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)

Należy wskazać, że nie ma ogólnych wymogów co do formy reklamacji, a tym bardziej takich, które skutkowałyby jej nieważnością - jedynym nasuwającym mi się brakiem może być brak wskazania żądania konsumenta. W takim przypadku sprzedawca (biorąc pod uwagę status konsumenta - podmiotu, którego należy chronić przed potencjalnie wykorzystującym swoją dominującą pozycję przedsiębiorcą) powinien skontaktować się z konsumentem prosząc o uzupełnienie reklamacji.

Należy pamiętać, że w przypadku gdy konsument zażądał wymiany towaru na nowy, naprawy, bądź obniżenia ceny sprzedawca ma 14 dni aby rozpatrzyć reklamację - przekroczenie tego terminu skutkuje uznaniem żądania konsumenta.

 

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...