Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
157 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika

Jak wygląda kwestia zwrotu towaru do sklepu stacjonarnego na wypadek zakupu produktu za pośrednictwem telefonu lub na drodze mailowej przez klientów i odbiór tychże produktów w sklepie stacjonarnym?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)

Jak w poprzednim punkcie - konsument ma prawo zwrócić produkt (na podstawie art. 27 i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta) do sklepu stacjonarnego sprzedawcy. Odbiór produktu w sklepie stacjonarnym, który został zakupiony na odległość (mail, telefon, sklep internetowym) nie wpływa na uprawnienia konsumenta w zakresie odstąpienia od umowy. Tutaj istotne jest, że umowa została zawarta na odległość.

Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku byłoby wprowadzenie odrębnej procedury rezerwacji towaru w sklepie stacjonarnym - w takim wypadku jednak wymagałoby to przebudowy całej ścieżki zamówienia. Jako przykład sklepu stosującego takie rozwiązanie można wskazać np. euro.com.pl

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...