Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
35 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Klient dokonał u nas zakupów na kwotę (powyżej 600 zł ) uprawniającą go do darmowej wysyłki. Następnie w  przysługującym mu terminie dokonał częściowego zwrotu towaru. Pozostała kwota zamówienia po zwrocie nie przekracza progu uprawniającego do darmowej wysyłki.  Pytanie brzmi czy w tej sytuacji dokonując przelewu na rzecz klienta mamy uwzględnić koszt wysyłki ? Czyli przelać kwotę za zwrócony towar pomniejszoną o koszt wysyłki ?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.5k)
Pani Anito,

jest to kwestia poniekąd sporna, ponieważ nie wynika wprost z przepisów prawa konsumenckiego, a z ich interpretacji. Proszę jednak pamiętać, iż w przypadku, gdyby klient poniósł koszt wysyłki - w ramach odstąpienia od umowy miałaby Pani obowiazek zwrócenia mu poniesionych kosztów przesyłki w pierwszą stronę - proporcjonalnie do liczby zwracanych rzeczy - a konsument miałby obowiązek odesłać towary na swój koszt.

W związku z tym jednak, że klient nie poniósł kosztów przesyłki w związku ze skorzystaniem z darmowej przesyłki - nie musi Pani mu zwracać poniesionych kosztów, a odsyła on zwracane towary także na swój koszt - naszym zdaniem jednak nie może Pani już dodatkowo potrącić żadnych dodatkowych kosztów od zwracanej ceny towarów.

327 pytań

333 odpowiedzi

62 komentarzy

695 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...