Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+1 głos
118 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam

Jesteśmy firmą prowadzącą sprzedaż narzędzi przez internet. Wiem, że mamy 14 dni na rozpatrzenie reklamacji czyli przedstawienie naszego stanowiska klientowi. Załóżmy, że uznajemy reklamację bo jest ona zasadna w ustawowym terminie 14 dni. Na naprawę potrzebujemy kolejnych 4 - 5 tygodni. Czas ten wiąże się z oczekiwaniem na części i następnie naprawę. Czy są jakieś przepisy prawne, które wyznaczają czas na naprawę sprzętu po uznaniu reklamacji? Niestety sami takowych nie znaleźliśmy. Jedyny przepis na który powołują się kupujący to Art. 491 KC, ale w związku z nim mogą wyznaczać terminy, które nie są realne do dotrzymania.

Z góry dziękuję za odpowiedź!

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)

Szanowni Państwo,

prawo konsumenckie nie określa ani w dniach, tygodniach czy miesiącach terminu, w którym sprzedawca zobowiązany jest reklamowaną rzecz wadliwą wymienić albo naprawić. Zgodnie z art. 561 § 2 Kodeksu Cywilnegosprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

Szczegółowej analizy terminu na spełnienie żądania konsumenta dokonaliśmy na naszym blogu: http://prawoecommerce.pl/wymiana-towaru-naprawa-towaru-ile-czasu-na-to-ma-sprzedawca-odpowiadamy/

Pozdrawiamy.

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...