Zapoznaj się z naszą ofertą

Konsumencie! Skorzystaj z bezpłatnego generatora pisma reklamacyjnego

 

 

 

Zgodnie z art. 556 Kodeksu Cywilnego sprzedawca odpowiada przed kupującym z tytułu rękojmi, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (i jeśli rękojmia nie została wyłączona czy ograniczona.)  Konsumencie, pamiętaj, że sprzedawca nie może wobec Ciebie ograniczyć ani wyłączyć rękojmi.

Niniejszy formularz ułatwi Ci przygotowanie pisma reklamacyjnego dla reklamacji składanej z tytułu rękojmi.

O rękojmi w prawie konsumenckim więcej znajdziesz na https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/ Zachęcamy do lektury.

Składając reklamację z tytułu rękojmi możesz żądać od razu nieodpłatnej wymiany towaru na nowy, nieodpłatnej naprawy towaru, obniżenia ceny oraz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.

Konsumencie, pamiętaj, że odstąpić od umowy, możesz tylko gdy wada jest istotna. Niestety Kodeks Cywilny nie definiuje czym jest wada istotna. Pamiętać należy, że w nauce prawa wskazuje się, że wadą istotną jest taka, która wyłącza normalne korzystanie z rzeczy zgodnie z celem umowy, odbiega w sposób zasadniczy od cech funkcjonalnych oraz estetycznych, znacznie obniża wartość, albo polega na znacznym odstępstwie od złożonego zamówienia. Dokładną analizę istotności wady przeprowadziliśmy na naszym blogu: https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-jakie-znaczenie-ma-istotnosc-wady-na-uprawnienia-kupujacego/

Pamiętaj, że jeżeli towar ma wadę i gdy zażądasz obniżenia ceny albo złożysz oświadczenie o odstąpieniu od umowy, to sprzedawca  ma prawo zaproponować Ci niezwłoczną i nie powodującą nadmiernych niedogodności wymianę na nową albo naprawę. Możliwość ta ograniczona jest jedynie do pierwszej reklamacji. Sprzedawca nie może zaproponować wymiany albo naprawy, jeżeli rzecz była już wymieniona lub przez niego naprawiana albo nie uczynił on zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Zapamiętaj o 14-dniowym terminie ustosunkowania się do Twojej reklamacji przez sprzedawcę. Przekroczenie go skutkuje tym, że uważa się  Twoje żądanie za uzasadnione (przyjęte). Termin ten nie dotyczy odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy.

Masz pytania? Problem z reklamacją? Zgłoś się do nas, z chęcią pomożemy.

Czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy albo już sprzedajesz online?

Zapisz się teraz na newsletter prawny

otrzymasz za darmo poradniki i porady prawne!

Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa doty. sprzedaży internetowej i zabezpieczysz lepiej interesy swojej firmy.