Zapoznaj się z naszą ofertą

Newsletter Partnerski wrzesień 2016

Newsletter Partnerski wrzesień 2016

To już pewne! Od 8 września zakaz sprzedaży e-papierosów przez Internet!

sprzedaż-epapierosów-przez-internet-2Ustawa z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych wejdzie ostatecznie w życie 8 września 2016 r. i naruszenie tego zakazu może się spotkać z nałożeniem grzywny do 200 000 zł albo karze ograniczenia wolności albo obu tym karom łącznie (art. 12c ustawy).

 Zapowiadana już wcześniej zmiana w ustawie, teraz wchodzi w życie. Warto powiadomić o tym swoich klientów i bieżąco kontrolować, czy właśnie nie tworzą się sklepy, które zamierzają takimi artykułami handlować. Sprzedaż nie tylko papierosów elektronicznych, ale również pojemników zapasowych i ich części grozi nałożeniem dotkliwych kar.

Czytaj więcej o zakazie sprzedaży e-papierosów

 

Zapadła decyzja UOKIK w sprawie przeciwko AGATA SA.

uokik-agataDecyzją UOKiK (RLU Nr 4/2016) uprawdopodobnione zostało, że AGATA Spółka Akcyjna z siedzibą w Katowicach stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów polegające na rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji, iż rabaty we wprowadzonych przez nią promocjach dotyczą całego asortymentu.  

UOKIK staje się bardziej aktywny i coraz częściej kontroluje nawet duże podmioty. W ocenie Prezesa Urzędu emitowane przez spółkę AGATA SA reklamy radiowe informujące, że rabat 10% lub 30% dotyczy całego asortymentu, może być przejawem stosowania przez nią nieuczciwej praktyki rynkowej poprzez wprowadzające konsumentów w błąd. W praktyce informacje dotyczące możliwości zakupu przez konsumenta towarów w ramach promocji wskazanych wyżej, były ograniczone, gdyż z promocji tych wyłączono towary będące w ofercie Spółki i reklamowane w Gazetkach Promocyjnych, oferowane, jako Super Okazje i będące na wyprzedaży.

Przedsiębiorca musi rzetelnie informować o faktycznych warunkach promocji. Warto zatem zwrócić uwagę na własne promocje i zadbać o spójność publikowanych materiałów reklamowych.

Czytaj więcej o karze dla Agata S.A.

 

 

Odpowiedzialność sprzedawcy za błąd przewoźnika przy wydaniu produktu konsumentowi

kto-odpowiada-za-zaniechanie-przewoznikaPozwany wysłał produkt do konsumenta za pośrednictwem firmy kurierskiej. Konsument jednak przesyłki nie otrzymał – jak wynikało ze zwrotnego potwierdzenia odbioru, przesyłkę odebrała inna osoba. Konsument twierdził, że nie upoważniał takiej osoby do odbioru oraz że nie ma możliwości, aby taka osoba znajdowała się pod jego adresem. W związku z tym, wniósł pozew o wykonanie umowy sprzedaży poprzez wydanie mu tabletu będącego jej przedmiotem.


Kto odpowiada za działania i zaniechania przewoźnika? – odpowiedź na to pytanie wcale nie jest takie proste. Sąd Najwyższy nie podziela poglądu, że przez pojęcie wydania rzeczy sprzedanej można rozumieć samo zapewnienie kupującemu możliwości odebrania nabytej rzeczy. Nie byłoby słusznym przenoszenie ryzyka utraty rzeczy na kupującego w sytuacji, gdy rzecz znajduje się jeszcze we władaniu sprzedawcy.

Wynika z tego, że sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za stan produktu aż do chwili, w której produkt znajdzie się z rękach tego konsumenta (lub osoby upoważnionej do odbioru).

Czytaj więcej o błędach przewoźników

 

 

Newsletter Partnerski wrzesień 2016
2 votes, 4.00 avg. rating (84% score)

Czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy albo już sprzedajesz online?

Zapisz się teraz na newsletter prawny

otrzymasz za darmo poradniki i porady prawne!

Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa doty. sprzedaży internetowej i zabezpieczysz lepiej interesy swojej firmy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
jak-chronic-zdjecia-przed-kopiowaniem
[webinar] Jak bronić się przed nielegalnym kopiowaniem zdjęć i opisów produktów?

Podczas ostatniego webinaru Prawnicy z Prokonsumencki.pl opowiedzieli na pytania: Czy zdjęcia i opisy produktów umieszczone w serwisie Allegro oraz sklepie...

Zamknij