Co robić z nieodebranym towarem?

Główna Fora Reklamacja towaru Co robić z nieodebranym towarem?

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma $s, i został ostatnio zaktualizowany przez  Polec 7 miesiące, 2 tygodnie temu.

Przeglądają 11 wpisy - 1 przez 11 (z 11 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #722

    Maciej K.

    Mam taki problem, klient zostawił w moim sklepie ( i jednocześnie serwisie) sprzęt, który zalega na półce już 4 miesiące i nie mam pojęcia co z nim teraz zrobić. Najprościej byłoby go sprzedać, ale nie jestem pewien, czy później nie będę narażony na jakieś roszczenia.

    Z drugiej strony, przecież przechowywanie takiego sprzętu to usługa, i może powinienem naliczyć za to jakąś symboliczną prowizję?

    #726

    PanAdam

    Teoretycznie powinieneś przechowywać towar naliczając opłatę (nie pamiętam ile to dokładnie wynosi) aż do zgłoszenia się po nią klienta. W rzeczywistości, jeśli klient się nie odzywa a tym masz np. starą drukarkę  na półce przez pół roku to chyba możesz się jej pozbyć (tak by wynikało  z zdroworozsądkowego rozumowania, ale kto to wie…)

    #742

    Pietras

    Z tego co wiem to ustawodawca chyba nie określa czasu przechowywania takiego towaru. A naliczenie prowizji za przechowywanie oblicza się na podstawie obowiązującej w danym mieście ceny za magazynowanie.

    #749

    Ikar

    No ale co w przypadku jeśli taki kupujący nie pojawi się w ogóle? Mam mu wtedy wysłać taki kosztorys pocztą i liczyć na uczciwą spłatę? Wydaje mi się to trochę bez sensu…

    #764

    Iwan

    Dobre pytanie, ile trzeba tak właściwie przechowywać taki towar i kto zapłaci jeśli ten czas minie i np. sprzedamy dany sprzęt?

    #867

    BonaTo

    Nie jest to dokładnie określone, jeśli sprzęt naprawdę zawadza, to można go sprzedać i w razie pojawienia się klienta zwrócić mu pieniądze (oczywiście pomniejszone o koszty przechowywania).

    W takim wypadku będzie to działanie dla dobra klienta, gdyby wartość sprzętu miał maleć z upływem czasu.

    #888

    Ikar

    A, czyli jeśli nie sprzedam, to będę działał na szkodę klienta? I może jeszcze będę musiał płacić odszkodowanie?

    Ostatnio oglądałem program na temat aut zabezpieczonych przez policję na poczet kary, po 3 latach z nowego porche zrobił się złom, a nikt nie pomyślał, żeby je sprzedać.

    Najlepsze jest to, że właściciela uniewinnili. Taki kraj.

    #904

    Balcer

    Zawsze jest problem z zostawionym sprzętem, ale nie wydaje mi się, że po np. roku i wysłaniu informacji i nakazów odbioru ktoś miał prawo do wymagania zwrotu albo pieniędzy.

    #906

    Patataj

    No to już by były sytuacje prawne, które wykraczają po za normalne procesy, więc pewnie całą sprawę musiałby rozpatrywać sąd, a to wydaje się sensowne tylko w wypadku większych sum, np za samochód na parkingu.

    #1102

    Polec

    nie wydaje mi się, aby można było sprzedać ten towar. W końcu co wtedy zrobić jak po jakimś czasie odezwie się klient i będzie chciał zapłacić za zaległe ? Może lepiej zgłosić to do jakiegoś urzędu/komornika?

    #1103

    Polec

    nie wydaje mi się, aby można było sprzedać ten towar. W końcu co wtedy zrobić jak po jakimś czasie odezwie się klient i będzie chciał zapłacić za zaległe [url=http://www.operis.com.pl/]magazynowanie[/url]? Może lepiej zgłosić to do jakiegoś urzędu/komornika?

Przeglądają 11 wpisy - 1 przez 11 (z 11 w sumie)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.